2019-11-06 Info

Kim kan hjälpa dig – och du kan hjälpa Kim!

På bilden står det Hej mitt namn är kommun-kim, vad kan jag hjälpa dig med?

Vår digitala medarbetare Kim kan redan nu svara på en hel del frågor inom bygglov, omsorg, barnomsorg och utbildning samt tobak och serveringstillstånd. Kim vill ha fler och nya utmaningar - och behöver nu Ekeröbornas hjälp för att bli riktigt vass inför den skarpa lanseringen i vår.

 

Hjälp Kim att bli ännu bättre. Ju fler frågor som ställs, desto snabbare lär den sig.

-Vår chattbot är inte självlärande. Kontaktcenter Ekerö direkt har tränat vår robot ett tag nu, genom att vrida och vända på ord och frågor, men vi behöver förstärkning, säger Monica Sjöblom, chef för Ekerö Direkt.

Chatboten Kim är ytterligare ett sätt att kontakta kommunen. Den kommer inte att ersätta någon av de specialister som svarar i telefonen, utan finns för att kommunens medborgare ska kunna få hjälp att utföra enklare ärenden både under och utanför kontorstid.

 

Vill du träna vår robot?
Så här gör du:

  • Klicka på Kim-bilden, som du hittar längst ned till höger på startsidan.
  • Ju fler frågor du ställer, desto mer lär sig Kim. Testa gärna felstavningar också.
  • Har du tid får du gärna svara på enkäten också, men viktigast är att det kommer in många frågor till Kim.
  • Ge tummen upp eller ned beroende på om du är nöjd eller missnöjd med svaret

Stort tack för hjälpen!