Vad ska en faktura innehålla

Viktigt att alltid ange rätt referens på fakturan. Referensen (även kallad ansvarskod) ska vara ett 6-siffrigt tal som ni fått av er beställa på kommunen.

Information som ska finnas på fakturorna:

  • Ekerö kommun, köparens namn, adress och registreringsnummer till mervärdesskatt
  • 6-siffrigt referensnummer
  • Leverantörens företagsnamn och adress
  • Organisationsnummer/momsregistreringsnummer
  • Uppgift om godkänd för F-skatt
  • Betalningsinformation, tex Bankgiro eller PlusGiro
  • Fakturadatum
  • Fakturanummer som är unikt under kalenderåret
  • Fakturabelopp
  • Momsbelopp och angiven procentsats
  • Specifikation om vad fakturan avser
  • Leveransdatum

För mer information om vad en faktura ska innehålla, se Skatteverkets information.

Ekerö kommun tillämpar betalningsvillkor 30 dagar netto från fakturadatum om inte annat avtalats vid inköpstillfället.